Modell

                                                                                                
Jaha, nu har det gått nästan ett år som fodervärd till världens bästa Modell. Nu slutar jag med det, men i höst blir jag ägare till Modell istället!! =D
Om jag har tackat nej att bli ägare till honom skulle han ha fått åkt till slakt o blivit avlivad. Men jag blir inte 100% ägare för att jag köper inte honom utan får honom av ridskolan. Så nu ska Modell njuta av att vara riktig pensionär så länge han lever.
Hoppas allting går jättebra att ha honom som egen häst!! Men Elin ska såklart få rida o sköta han också. Men när jag orkar så jag ska vara så egoist när det gäller honom! När vi hade Jelona var Elin ganska elak o bestämde allt. Jag fick inte ens rida på min första egen häst i 2 månader tills pappa märkte att jag red aldrig på henne för att Elin ville ha henne för sig själv. Pappa blev förbannad på henne, skällde ut henne. Efteråt fick man bara rida henne väldigt sällan så till slut pappa tyckte synd om mig o skämde ut mig med annat saker o det var jätteroligt. Elin blev svartsjuk men pappa sade att hon fick skylla på sig, hon har ju Jelona.
Så jag ska typ hämnas tillbaka! Baaaara miiiiin! Elin har ju ändå 2 hästar som jag kallar hennes egna hästar för att jag gillar inte de så mycket men hon älskar dom jättemycket för att dom är Jelonas döttrar.

Hoppas det blir mer roligare att slippa ha Modell på ridskolan!!
Tack för dina kommenterar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design & Layout 2011 Starismylife.blogg.se