Hahaha

Har hänt på jobbet...

Min kvinnlig chef, kallar henne C och min "arbetskamrat" Josefine.

C: Josefine! Vet du hur man får in radio på denna musikspelaren!?
Josefine: Nja *hon började knappa runt olika knappar som finns* Nej, vet inte hur man kan få in radion...
C: Säg till Johanna att komma hit och hjälpa oss!
Josefine: *vinkar* kan du hjälpa oss att få in radion, Johanna?
Jag: JAG!?! Hahaha, ska ni fråga mig om hjälp med radion?
C och Josefine: Ja?
Jag: Hahah, fan vad rolig ni är som frågar mig som är döv om hjälp med att fixa radion när jag lyssnar inte på sånt och äger inte såna grejer!
C och Josefine: Jaså! HAHAHAHAHAH, det tänkte vi inte på! Hahah
Jag: Men jag kan testa i alla fall! *började knappa där o där då jag lyckades få in radiokanalen* Yeees!
C och Josefine: Hahaha vad så bra att du är bra att lösa saker som du kan inte så bra!


Hade tråkigt så Josefine och jag gick runt i butiken. Jag såg en skylt som C har skrivit, nåt med julsång om Staffan.. Jag vet ungefär hur texten ska vara men en ord var konstigt, det stod fåla. Jag gick o sade till Josefine att det var fel så hon berättade att C ville inte ha en sångtext utan försökte formulera nån annat namn pga det skulle till en ljusstake med hästar. Hon berättade att C sade
- Men det kan ju heta Staffans Stake! Nja, det kan ju misstolkas...
Jag började gapflabba som tusan, Josefines sätt att teckna om detta historia var bara så rolig!


Tack för dina kommenterar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design & Layout 2011 Starismylife.blogg.se